fbpx

iskolaérettség

Az óvodai ötéveskori felmérések és iskolaérettségi vizsgálatok idején sok szülő szembesül váratlan diagnózissal, vagy korábban fel nem ismert, illetve nem nevesített elakadással. Ilyenkor jön a tanakodás: kell-e külön fejlesztés, iskolaelőkészítő foglalkozás, vagy bőven elég lesz az is, amit az ovi nyújt?

Nincs szülő, aki ne találkozna legalább egyszer az iskolaérettség kérdéskörével. Menjen a gyerek iskolába? Mikor menjen? Maradjon az óvodában? Ártunk vele vagy használunk, ha visszatartjuk egy évet? Mi lesz így a jövőjével?

Unatkozik, nem találja a helyét, szívesen követné a nagyobb testvérét az iskolába? Nagyon gyerek még, nem is ül meg hosszabb ideig a fenekén? Olyan hosszasan bíbelődik az öltözéssel, mi lesz vele tesiórán? Fáradékony még, reggel is alig bír kikászálódni az ágyból, hogy bírná a napi 5-6 tanórát? –az iskolakezdéssel kapcsolatban felmerülő kérdések sora végtelen.

Mi mindent kell tudnia egy 6-7 éves gyereknek ahhoz, hogy felkészülten vágjon neki az iskolai életnek? Milyen lelki-fizikai állapotban kell lennie, hogy ne kudarcként élje meg az első osztályt? Noha az iskolára való felkészítés elsősorban az óvoda feladata, mégsem elhanyagolható a család szerepe a gyermek fejlesztésében.

[rev_slider alias=”homeslider3″]

Népszerű cikkek

[rev_slider alias=”sidebar-slider-also”]

Hírlevél feliratkozás

Kövess minket